18.1.1882 | Radní rozhodli o vybudování pouliční dráhy, na které budou nasazeny parní tramvaje. |
13.4.1886 | Komise předložila zastupitelstvu návrh vybudovat elektrickou tramvajovou trať. |
1897 | Upřesněno zadání pro výstavbu. Zakázku převzala firma Siemens & Halske. |
19.2.1898 | Zahájení terénních prací na staveništi vozovny a elektrárny. |
1898 - 1899 | Dokompletováno prvních 13 tramvají. |
1.4.1899 | Zahájen tramvajový provoz v Olomouci. Tramvajová trať měřila 5 353 m. |
28.9.1899 | Tramvaje nepřekonaly stoupání 24 ‰ v Denisově ulici a proto byl do každého trakčního vozu přidán ještě jeden motor. |
30.10.1914 | Tramvajová dráha byla na západě prodloužena k novému hřbitovu v Neředíně. |
16.4.1919 | Od této doby jezdí pouliční dráha pouze v jedné obci. Do této doby byly okolní obce (Neředín, Hodolany, ...) samostatné. |
29.11.1913 | Zvýšení maximální rychlosti z 18 km/h na 26 km/h. |
10.9.1932 | Prodloužení tramvajové trati v Neředíně k letišti. (Jediná tramvajová trať v ČSR vedená k letišti) |
12.10.1947 | Otevřen první zdvoukolejněný úsek tramvajové trati do Hodolan o délce 1 504 metrů. |
prosinec 1947 | Jednokolejné prodloužení trati v Hodolanech od Husova sboru po lihovar. |
12.12.1948 | Dvoukolejné prodloužení trati z Hodolan až na Bělidla (2131 m.). Trať postavili obyvatelé těchto čtvrtí svépomocí. |
1950 | Zdvoukolejněn celý úsek od náměstí Hrdinů po hřbitovy. |
19.10.1954 | Poslední den provozu tramvají na Horním náměstí. Následující den byla zprovozněna dvoukolejná trať ulicemi Pekařská, 8. května a třídou Svobody. |
27.12.1955 | Zprovozněna dvoukolejná tramvajová trať od dnešního okresního soudu k tržnici. |
1957 | Po Olomouci začaly jezdit první čtyřnápravové tramvaje T1. |
15.3.1958 | Zahájen provoz na kolejové smyčce Fibichova. |
26.11.1958 | Dokončení prodloužení tramvajové trati na Nové Ulici asi o 178 metrů. |
3.1.1960 | Prodloužení odstavné koleje v Sokolské ulici. |
31.7.1981 | Zrušena tramvajová trať na Novou Ulici kolem nemocnice. |
12.8.1981 | Uvedena do provozu tramvajová trať na Novou Ulici ulicí Brněnskou zakončenou první dvoukolejnou smyčkou v Olomouci. |
1.11.1981 | Po čtrnácti letech byl obnoven noční tramvajový provoz. |
19.12.1983 | Po třinácti letech byl vozový park rozšířen o první dvě tramvaje T3 SUCS. |
24.3.1986 | Zahájen provoz souprav T3 SUCS. |
duben 1989 | Zahájeno odstavování tramvají na prodlouženém odstavném kolejišti ("Rubiku"). Celkem se na něj dalo odstavit 36 tramvají. |
1989/1990 | Proběhla soutěž na nové řešení přednádražního prostoru. Vítězná varianta s tramvajovým rondelem s projížděním po směru hodinových ručiček nebyla nikdy realizována. |
1.5.1994 | Zavedeno elektronické odbavování cestujících (Savs). |
Říjen 1995 | Zahájena stavba tramvajové tratě od Tržnice k Hlavnímu nádraží. |
25.4.1997 | Zprovozněna tramvajová trať od Tržnice k Hlavnímu nádraží dlouhá 1.8 km. |
22.9.1997 | Zahájen provoz na opravené křižovatce na Náměstí Hrdinů. Oprava obohatila tuto křižovatku o oblouk spojující Palackého a Třídu Svobody. |
5.12.1998 | Tramvaj Astra svezla v Olomouci první cestující. |
1.4.1999 | Sto let tramvajové dopravy v Olomouci. |
22.10.2004 | Oficiální otevření zdvoukolejněného úseku v Neředíně. |
23.8.2006 | První tramvaj typu Trio byla dodána do Olomouce. |
20.9.2006 | Dodána první nízkopodlažní tramvaj délky odpovídající tramvaji T3 - tramvaj typu VarioLF.E |
14.6.2012 | Poklepáním na základní kolejnici byly zahájeny práce na stavbě nové tramvajové trati Tržnice - Nové Sady |
29.11.2013 | Dokončena výstavba první etapy nové tramvajové trati na Nové Sady. První úsek je dlouhý 1,4 km a končí za zastávkou Trnkova. |
Linka č. 1 |
Nová Ulice- Pionýrská- Dětská klinika- Fakultní nemocnice- Nám. ČSLA- Smetanovy sady-
Okresní soud- Nám. Národních hrdinů- Mořické náměstí- Náměstí Republiky- Hotel Palác-
Žižkovo náměstí- U Bystřičky- Hlavní nádraží- Fibichova ulice- a zpět |
Linka č. 2 |
Krematorium- Ústřední hřbitovy- Samoobsluha- Foersterova- Šibeník- Nádraží Olomouc město-
Nám. Národních hrdinů- Náměstí Republiky- Hotel Palác- Žižkovo náměstí- U Bystřičky- Hlavní
nádraží- Fibichova ulice- a zpět |
Linka č. 3 | Tržnice- Okresní soud- Nám. Národních hrdinů- Náměstí Republiky- Hotel Palác-Žižkovo náměstí- U Bystřičky- Hlavní nádraží- Fibichova ulice- a zpět |
Linka č. 4 | Nová Ulice- Pionýrská - Dětská klinika - Fakultní nemocnice - Nám. ČSLA - Smetanovy sady - Okresní soud - Nám. Národních hrdinů - Mořické náměstí - Náměstí Republiky - Hotel Palác - Žižkovo náměstí - U Bystřičky - Hlavní nádraží - Železárny Petra Bezruče - Nové divadlo - Rejskova - Bělidla - Pavlovičky - a zpět |
Linka č. 5 | Krematorium - Ústřední hřbitovy - Samoobsluha - Foersterova - Šibeník - Nádraží Olomouc město - Nám. Národních hrdinů - Mořické náměstí - Náměstí Republiky - Hotel Palác- Žižkovo náměstí - U Bystřičky - Hlavní nádraží - Železárny Petra Bezruče - Nové divadlo - Rejskova - Bělidla - Pavlovičky- a zpět |
Linka č. 6 | Tržnice - Okresní soud - Nám. Národních hrdinů - Náměstí Republiky - Hotel Palác - Žižkovo náměstí - U Bystřičky - Hlavní nádraží - Železárny Petra Bezruče - Nové divadlo - Rejskova - Bělidla - Pavlovičky - a zpět |
30.12.1926 |
Byly zahájeny zkušební jízdy prvních autobusů na území města Olomouce a v okolí. |
7.2.1927 |
Zastupitelstvo města předalo provozování autobusů Rudolfu Synovcovi. V této době vlastnil 4 autobusy. Tři vozy Škoda 505 a jeden vůz Praga AN. |
1.1.1933 |
Městská autobusová doprava byla předána Elektrickým podnikům hlavního města Olomouce |
Březen 1939 |
Přechod na pravosměrný provoz. |
1943 - 1945 |
Zakoupeno celkem pět vlečných vozů. |
1947 |
Byly zakoupeny první autobusy Škoda 706 RO |
1952 |
Písmenné označení linek (A až K) nahrazeno číselným (11 až 18). |
Březen 1959 |
Zakoupeny první autobusy Škoda 706 RTO. |
1.10.1962 |
Zaveden samoobslužný provoz na lince 13. |
1968 |
Vyřazeny první autobusy Škoda 706 RO. |
1969 |
Zakoupeny první vozy ŠM 11. |
1979 |
Vyřazena většina autobusů Škoda 706 RTO. Byly také zakoupeny první autobusy Ikarus 280. |
1988 |
Vyřazeny poslední autobusy řady ŠM 11. |
1994 |
Zavedeno elektronické odbavování cestujících. |
2003 |
Dodány první stoprocentně nízkopodlažní autobusy Solaris Urbino 12. |
2004 |
Dodán první stoprocentně nízkopodlažní kloubový autobus Solaris Urbino 18. |
7.6.2005 |
Ukončen provoz Ikarusů 280.08. |
Linka č. 11 |
Tržnice - Prefa - Hlavní nádraží - Samotišky - Kopeček - Lošov - Radíkov - a zpět |
Linka č. 12 |
Tabulový vrch - dr. S. Allenda - Nám. Národních hrdinů - Tržnice - Hlavní nádraží - Nový Svět - Sempra - a zpět |
Linka č. 13 |
Řepčín - Šibeník- Nám. Národních hrdinů- Tržnice - Nové Sady - Čistička - a zpět |
Linka č. 14 |
Černovír- Klášterní Hradisko - Dobrovského - Nám. Národních Hrdinů - Tržnice - Povel - Nové Sady - Čistička - a zpět |
Linka č. 15 |
Tržnice - Nám. Národních hrdinů - Dobrovského - Hlavní nádraží - OLMA - Bystrovany - Droždín - Bukovany - a zpět |
Linka č. 16 |
Hlavní nádraží - ONV - ČSAO - Nám. ČSLA - Foersterova - Panoráma - Řepčín - a zpět |
Linka č. 17 |
Farmakon - Lazce - Nám. Národních hrdinů- Tržnice - Povel -
Slavonín - Nemilany - Nedvězí - a zpět |
Linka č. 18 |
Tržnice - Nám. Národních hrdinů - Lazce - Chomutov - Horka - Skrbeň - a zpět |
Linka č. 19 |
Tabulový vrch - Fr. Stupky - Nám. Národních hrdinů - Tržnice - Hlavní
nádraží - Hodolany - Holice - Nový Dvůr - a zpět |
Linka č. 20 |
Tabulový vrch - Fr. Stupky - Nám. Národních hrdinů - Tržnice - Hlavní
nádraží - Hodolany - Zemědělské stavby - Panelárna - a zpět |
Linka č. 21 |
Droždín - Samotišky - Pavlovičky - Hlavní nádraží - Tržnice - Nám. Národních Hrdinů - Dobrovského - Klášterní Hradisko - Farmakon - a zpět |
Linka č. 22 |
Tabulový vrch - Fr. Stupky - Nám. Národních hrdinů - Tržnice - Nový Svět - Sempra - a zpět |
Linka č. 23 |
Týneček - Pavlovičky - Hlavní nádraží - Dobrovského - Šibeník - Řepčín - Horka- Chomoutov - a zpět |
Linka č. 24 |
Černovír - Lazce - Nám. Národních hrdinů - Tržnice- Povel - Slavonín - Nedvězí - a zpět |
Linka č. 25 |
Olma - Hlavní nádraží - Klášterní Hradisko - Lazce - Nám. Národních Hrdinů - Tržnice - Nový Svět - Sempra - a zpět |
Linka č. 26 |
Hlavní nádraží - Prefa - Povel - Foerstrova - Jílová - Řepčín - a zpět |
Linka č. 27 |
Masokombinát - Hlavní nádraží - Pavlovičky - Chvalkovice - a zpět |
Linka č. 28 |
Břuchotín - Horka - Křelov - Řepčín - Nám. Národních Hrdinů - Neředín - Topolany - a zpět |
Linka č. 11 |
Nám. Národních hrdinů - Tržnice - Hlavní nádraží - Na špici - Samotišky - Kopeček - Lošov -
Radíkov-a zpět |
Linka č. 12 |
ul. dr. S. Allenda- Panoráma- Nám. Národních hrdinů- Tržnice- Hlavní nádraží- Zora- Prefa-
ČSAO- Nový Svět- VÚZ- a zpět |
Linka č. 13 |
Řepčín- Moravské železárny- Na trati- Šibeník- Nám. Národních hrdinů- Tržnice- Smetanovy
sady- Nové Sady- a zpět |
Linka č. 14 |
Černovír- Klášterní Hradisko- Dobrovského- Nám. Národních Hrdinů- Tržnice- Smetanovy sady-
Nové sady- a zpět |
Linka č. 15 |
Tržnice- Nám. Národních hrdinů- Dobrovského- U Bristolu- Hlavní nádraží- Ostravská- OLMA-
Bystrovany- Droždín- Bukovany- a zpět |
Linka č. 16 |
ONV- Hlavní nádraží- Tržnice- Nám. ČSLA- Foersterova- Panoráma- Řepčín nemocnice- Moravské
železárny- Řepčín konečná- a zpět |
Linka č. 17 |
Farmakon- Lazce- třída Lidových milicí- Nám. Národních hrdinů- Nám. ČSLA- Botanická zahrada-
Slavonín- Nemilany- a zpět |
Linka č. 18 |
Tržnice- Nám. Národních hrdinů- Lazce- Jezírka- Chomutov- Horka- a zpět |
Linka č. 19 |
Ul. dr. S. Allenda- Fr. Stupky- Nám. Národních hrdinů- Tržnice- Ul. 17. listopadu- Hlavní
nádraží- Hodolany- Holice- Nový Dvůr- a zpět |
Linka č. 20 |
Hlavní nádraží- STS- Zemědělské stavby- a zpět (Jen v pracovní dny) |
Linka č. 22 |
Nám. Národních hrdinů- Tržnice- Hlavní nádraží-Na špici- Pavlovičky- Týneček- a zpět (Jen v pracovní dny) |