Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Dopravní podnik zamíchá kartami, odporáky nahradí Varia

varioTento rok bude pro tramvajový provoz ve znamení velkých revolucí. Nezadržitelně se blíží doba, kdy ve vozovém parku začnou silně do provozu mluvit Varia na úkor tramvají typu T3 a T3SUCS.

V prvních měsících roku, dost možná již během "chvilky" se navždy vrata vozovny zavřou za problémovými tramvajemi T3M.4 s výzbrojí TV14. V olomouckém provozu se nedočkaly většího rozšíření, než v zastoupení ev. č. 152 a 161. Vzhledem k poměrně drahým náhradním dílům se dopravní podnik rozhodl tyto vozy vyřadit a rekonstruovat je na VarioLFR.E ev. č. 242 a 243, které budou pořízeny za spolufinancování z fondů EU (podobně jako vozy 238 a 239; vozy 240 a 241 byly pořízeny z vlastních fondů). V současnosti DP nabízí k prodeji dvě plné výzbroje TV14, které mu zbudou po "vykuchání" vozů T3M.4.
Již od července by pak do podniku postupně měly začít přicházet první kusy nového typu VarioLF plus/o, které budou vypraveny na novosadskou trať. Ty postupně ve vozovně nahradí veškeré tramvaje T3 a T3SUCS, které jim musí uvolnit místo. Dodávky jsou plánovány následovně: 6 ks v červenci, 4 ks v září a 4 ks v prosinci tohoto roku. Zprovoznění nové tramvajové tratě se chystá na jaře příštího roku.

Další zajímavostí je pořízení nového obousměrného služebního vozu, který by měl nahradit současný služební vůz T3 ev. č. 136.
Zatím nepotvrzené informace mluví o úpravě vozu T3R.P ev. č. 158, tedy první vůz modernizovaný na typ T3R.P v DPMO, který bude navíc doplněn o technologií pro úpravu kolejiště.

Zdroj: http://www.sdp-cr.cz
 
_

Diskuse

Předpokládám, že tam těch T3 bude po dodání obousměrných šalin ubývat a budou ,,doufám” předány buď DP někde na UA, v Rusku a nebo se pošlou Kimovi jako věcný dar.

thomas · 14. leden 2013, 22:52 · odkaz



Takže ze 158 bude něco podobného?
http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041232

— Tomas · 14. leden 2013, 22:54 · odkaz



Tomas: Zřejmě ano. Nepředpokládám však, že bude DP zasahovat do skříně vozu a zkracovat jej jako tomu bylo u uvedených dvou vozů. :)

— Admin · 15. leden 2013, 09:28 · odkaz



Tak trať bude zprovozněna za rok a tramvaje samozřejmě budou postupně přicházet dřív. Takže budou nejdříve jezdit obousměrná Varia na normálních linkách? Jinak co znamená úprava kolejiště? Brus, dosypání štěrku nebo ještě něco jiného? :)

— vspingu · 15. leden 2013, 11:36 · odkaz



vspingu: Tohle zatím nebylo jasně specifikováno. Myslím, že více informací přineseme již brzy :)

— Admin · 15. leden 2013, 11:52 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern