AKTUALITY
Je rozhodnuto. Novou trať obslouží linky 3 a 5
LuM (Admin),
31. květen 2013
Rada města Olomouce rozhodla a tak se již na veřejnost dostaly definitivní plány linkového vedení, které budou platné po otevření nové tramvajové trati na Nové Sady.
Současné linkové vedení proti předpokladům nakonec zůstane zachováno v rozsahu tak, jak je. Tedy včetně linky 6.
Na Nové Sady budou jezdit dvě nové linky 3 a 5.
Linka č. 3:
V pracovní dny interval 15 minut, ve dny pracovního klidu 30 minut.
Trnkova - V Kotlině - Šantovka - Tržnice - Okresní soud - Náměstí Hrdinů, v pracovní dny pak dále přes centrum na Fibichovu.
Linka č. 5:
Denně interval 30 minut.
Trnkova - V Kotlině - Šantovka - Envelopa - Vejdovského - Hlavní nádraží - Fibichova.
Zastávka u ulice V Kotlině by měla být pojmenována nakonec správně. Z vyjádření města není jasné, zda-li uvedený název V Křovinách bude muset být na dalším zasedání opraven, či se jedná o chybu v zápise.
Tramvajová trať se rychle prodlužuje. Kolem Galerie Šantovka už jedna kolej vyrostla a právě se pokládají pražce pro druhou kolej, dále po směru jízdy na Nové Sady probíhají pokládky plynovodu a jiných inženýrských sítí, avšak stavba trati by měla již zanedlouho pokročit. Již za měsíc se má kvůli postupujícím pracem uzavřít na týden trať 275 (Olomouc - Senice na Hané), za další týden pak polovina Velkomoravské z důvodu výstavby křižovatky.
Diskuse
Jake zmeny budou v autobusove doprave po zprovozneni 1. etapy trate Santovka?
— vaclav · 31. květen 2013, 19:17 · odkaz
zatím se oficiálně mluví jen o zrušení linky č. 23.
— LuM · 31. květen 2013, 19:34 · odkaz
a o prodloužení intervalu 16,že by vždy jeden spoj jel jen na Tržnici,a ten druhý by jel na Nové Sady
— Dom · 31. květen 2013, 20:30 · odkaz
Skvělé, aspoň dvě nové linky. 5ka sice už dříve jezdila, že?
— thomas · 31. květen 2013, 23:02 · odkaz
V dřívějších dobách jezdily obě linky.
d-5 naposledy v roce 2007 ještě na relaci Neředín – tržnice – nádraží – Pavlovičky
— LuM · 31. květen 2013, 23:36 · odkaz
A 3 jezdila z Nové Ulice na Tržnici ne ? :)
— Anonymous · 1. červen 2013, 11:57 · odkaz
3 jezdila tržnice – fibichova
— forbus · 1. červen 2013, 12:51 · odkaz
Aha :) … Já měl pocit že nějak kolem roku 2002 jezdila z Nové Ulice na Tržnici :) .. Ale tak jsem si to asi spletl :D
— Anonymous · 1. červen 2013, 13:58 · odkaz
Thomasi, kromě linky č. 5, už taky jezdila i linka č. 3 (Hl. nádraží – Centrum – Tržnice) (tam se otočila na točně a jela zpět!) skončila až po vybudování trati od Tržnice přes Envelopu na Hlavní náraží.
— Honza · 1. červen 2013, 17:35 · odkaz
Z Nové Ulice na tržnici jezdila d-6. Ke konci existence smyčky tuším v trase Nová Ulice – Tržnice – centrum – Fibichova
— LuM · 1. červen 2013, 20:47 · odkaz
Linka 3 jezdila v trase Fibichova – centrum – tržnice – Kosmonautů – Fibichova… Okružní linka to byla….
— Tomas · 1. červen 2013, 22:43 · odkaz
Ano, po otevření nové trati pak jezdila okružně, ale poměrně krátkou dobu. Snad rok?
— LuM · 1. červen 2013, 22:51 · odkaz
No tak jsme se dobrali pravdy že 3ka jezdila z tržky přes centrum (a kudy jinudy taky že :-D) a teď pojďme vyspekulovat kudy jezdila svého času tramvaj č. 9? :-P
— martin.ol · 7. červen 2013, 15:09 · odkaz
Linka 9 existovala v čase výluk, při napojování tramvajové trati u nádraží, a jezdila Pavlovičky-Hl. nádraží (otáčela se couváním přes točnu Fibichova). Pak chvíli (asi rok 1998) jezdila 9 jako okružní linka, buď Fibichova-Tržnice-nám. Hrdinů-Fibichova, nebo opačně, v každém případě opačným směrem jezdila linka č. 8. Byla to doba experimentování, jak vhodně zajistit obsluhu tramvajové sítě po vybudování nové trati Tržnice-hl. nádraží. Hádám že teďka nás to taky čeká…
— Alda · 12. červen 2013, 20:05 · odkaz
Hmm, díky :). Z fotek jsem věděl o existenci 9ky, osmička je nová informace :).
— martin.ol · 19. červen 2013, 18:21 · odkaz
To se mi vůbec ááááále vůbec nelíbí že místo linky 6 tam budou jezdit nové linky 3,5
— ...... ...... · 1. červenec 2013, 19:43 · odkaz
Rada města Olomouce pojmenovala zastávku špatně Švýcarská dotace na novou tramvajovou trať ještě tak jistá není