AKTUALITY
Jízdní řád linky č. 12 se na žádost občanů změní
LuM (Admin),
18. únor 2014
Ke dni 2. 3. se změní jízdní řád linky č. 12. Od celostátní změny jízdních řádů (14. 12. 2013) byl v souvislosti s plným zprovozněním nové tramvajové trati na Nové Sady výrazněji změněn provoz na autobusových linkách č. 12, 19 a byla zrušena linka č. 23.
Právě obyvatelé m. č. Řepčín, kterých se dotkly změny na lince č. 12 volali po změně. V souvislosti s prosincovými změnami totiž v době mezišpičkového sedla byl prakticky zrušen provoz linky ze zastávky Erenburgova do zastávky MŽ, Nový závod a spoje byly ukončeny v zastávce Ladova.
Nově od 2. 3. dojde ke změně a spoje, které teď končí a následně opět začínají na Ladově (v garážích DP) budou prodlouženy až na MŽ, Nový závod. Tím se zlepší právě obsluha m. č. Řepčín a jeho spojení s hlavním nádražím.
Na druhém konci města, v m. č. Povel a Nové Sady se v těchto dnech podepisuje petice, která naopak žádá znovuzavedení linky č. 23 a to především z toho důvodu, že od prosincových změn došlo ke zhoršení spojení uvedených lokalit s hlavním nádražím. Přímé spoje totiž již nejezdí ani ze zastávky Povel,škola, ani ze zastávky Zikova. Obyvatelé si stěžují, že náhradní zastávky (Zenit, Velkomoravská a Trnkova) jsou příliš daleko a nejsou tak adekvátní náhradou.
Do jisté míry mohou obyvatelé opravdu pociťovat zhoršení dopravní obslužnosti daných lokalit. Především však okolí zastávky Zikova vyřeší snad rychlá výstavba II. etapy tramvajové trati na Nové Sady, která bude pokračovat středem sídliště a bude ukončena u křižovatky ulice Schweitzerova s ulicí Družební.
Diskuse
Zaslechnuto včera v trojce (lehce upraveno, pointa zůstává):
“No to víte, paní Kadrnožková, já tu petici taky podepsala. Sice jsem tou třiadvacítkou nejezdila, ale kdybych teď chtěla, tak nemůžu.”
— Trupman · 19. únor 2014, 19:23 · odkaz
Tak ok, ale jako bude či nebude to jezdit přes Zikovu a Trnkovu dočasně?
— Trnec · 20. únor 2014, 06:13 · odkaz
Město se tomu evidentně brání. Uvidíme, jak jednání dopadnou…
— LuM · 20. únor 2014, 14:18 · odkaz
Nechápu ty stížnosti, že jim jeden o 5 spojů denně méně, když jim tam jezdí 18, 20, 728, 770 a ještě vlak. Trochu rozežranost ne? Co by za to jinde dali.
— terka · 27. únor 2014, 03:28 · odkaz
Vlak bych nepočítal, když není integrován.. Ale 770 jezdí, na to, že se jedná o příměstskou linku, často..
Zrušenou a-12 v Řepčíně nahrazovala a-770, která jezdila ve stejném počtu, sice se časy odjezdů lišily někdy více, někdy méně, ale jezdilo to..
— PPeťa · 2. březen 2014, 11:56 · odkaz
Podle mě je naprosto zbytečné linku 23 obnovit protože by tak jeli 3 linky ve velmi podobném useku trasy
— anonym · 7. březen 2014, 20:39 · odkaz
Začátkem února se rozhodne o výrobci letošních autobusů Tramvaje oslavily 115. výročí, v sobotu otevře DP své brány veřejnosti