AKTUALITY
Kam všude se chystají nově tratě
LuM (Admin),
2. červen 2012
Dlouho čekaná tramvajová trať do jižních sídlišť Nové Sady a Povel je již ve výstavbě. Plány na další výstavbu jsou velkorysé. Na možnosti, kam všude by měly nové tratě zavítat (je jim vyčleněn prostor v konceptu nového územního plánu) se můžete podívat na mapě.
A kde jinde byste si dovedli ještě nové tratě představit?
Zobrazit místo Rozvoj tramvajových tratí v Olomouci na větší mapě
Zdroj: Koncept nového územního plánu města v2
Diskuse
Planovaná trať ze soušasné točny v Neředíně a dále Pod letiště mě celkem pobavila. Chtěl bych vidět kdo by tam jezdil. Maximálně tak lidi do blízké bytovky. Nevznikne tam v budoucnu nová bytová zástavby? Zatím tam bohatě stačí autobus.
— PPeťa · 2. červen 2012, 22:43 · odkaz
PPeťa: V plánu tam je nějaký technologický park.
— Admin · 2. červen 2012, 23:47 · odkaz
Chtělo by nějak vyřešit dopravu do Leteckého muzea. Vstup je někde mezi konečnou Neředín a zastávkou Pod letištěm.
— Tomáš · 3. červen 2012, 00:41 · odkaz
Tomáš: Nějaká autobusová zastávka na znamení by tam jistě vzniknout mohla… Od zastávky Neředín,krematorium je to skoro 800m.
Poptávka na to, aby byla zavedena tramvajová trať tam zatím není dost velká :)
Ale jestli se tam v nejbližší době začne stavět, tak bude mít opodstatnění.
— Admin · 3. červen 2012, 09:38 · odkaz
Líbí se mi spojka mezi hlavním nádražím a Pavlovičky (mimo autobusové nádraží), ale zajímalo by mě jak plánují překlenout železniční trať, podjezdem?
— PPeťa · 3. červen 2012, 21:05 · odkaz
Ano, má tam být podjezd
— Admin · 4. červen 2012, 08:55 · odkaz
Tak je potřeba si uvědomit, že toto je plán rezerv pro územní plán, tedy výhled někde na 20-30 let dopředu s dlouhodobou rezervou na 50 a více let. Tedy víceméně v takovém plánu musí být zaneseny rezervy na tratě na všechna potenciální rozvojová území města. Reálně postavitelné v nějaké dohlednější době je trať na Přerovskou (spolu s novou vozovnou, pokud bude), ale třeba jen v kratší variantě. Dále pak bude asi v nějaké dohlednější (cca 20 let) době teoretická poptávka po tramvajích na Hněvotínské, tedy záleží na tom, zda se nahoře podél okružní bude či nebude realizovat plánovaná výstavba, už nyní je tam hodně nových bytů, tato trať by obsloužila i nemocnici a nové instituce v ní budované. Dále pak trať směr Pražská, tam je velmi významné rozvojové území jak pro bytovou výstavbu, tak pro rodinné domy, ale také pro obchodní a kulturně-společenské centrum. Ovšem záleží zda vůbec bude po tolika bytech poptávka. Vizualizace co jsem viděl jsou úžasné, ale realita je takové, že ani Sladké město (nově Holandská čtvrť) se nepostavilo a teď tam vzniká jediný dům. Chválkovice jsou otázka, je to velké území, ale ne moc hustě osídlené, převážně jde o rodinné domy. Hodily by se i Lazce, Řepčín, Hejčín, ale evidentně to ani v plánu není a lidé už si zvykli, že tam “nic” nejezdí. Přitom by se to dalo relativně elegantně řešit při přestavbě okolí zimního stadionu. Nový Svět je sice rozvojové území (rodinné domy, pár bytovek a hlavně univerzitní výzkumné areály a místo pro firmy), ale obávám se, že do podobných technologických parků tramvaje moc nepovedou (většinou se tam dojíždí bohužel autem). Proto ani v dohledné době nelze očekávat prodloužení tratí v Neředíně a směrem za aquapark a do budoucí tovární zóny podél dálnice na Brno. Ono přece jenom dnes továrny a podobné haly zase tolik lidí nezaměstnávají, haly jsou sice obrovské, ale velká část činností je automatizována.
— Tom · 16. červen 2012, 16:02 · odkaz
Strážníci jeli vzbudit muže v tramvaji. Ukázalo se, že je hledaný Zvláštní tramvaj pro chodící lidi