AKTUALITY
Město nechá prověřit vliv II. etapy nové TT na životní prostředí
LuM (Admin),
6. leden 2014
Město nechá dle zákona prověřit vliv II. etapy nové TT na Nové Sady na životní prostředí. Pokračuje tak v přípravách na další výstavbu, která by mohla započít v příštím roce.
Posuzovaný záměr zahrnuje výstavbu nové dvoukolejné tramvajové tratě v délce 1180 m, se
třemi obousměrnými zastávkami. Trať navazuje na konec řešení I. etapy. Rekonstrukce
komunikace ul. Zikova má délku 750 m, je řešena jako obousměrná dvoupruhová s návrhem
podélných parkovacích stání. Podél komunikace po severní straně je řešena společná stezka
pro chodce a cyklisty. Realizací záměru dojde k přeložce komunikace ul. Trnkova o cca 25 m
jižně ji v místě jejího napojení na ulici Rooseveltovu. Trasa je křížena novou tramvajovou
tratí. Přeložka má délku 43,50 m. Nový úsek komunikace má dva řadící a jeden protisměrný
jízdní pruh, součástí je chodník pro pěší provoz. Na plochách uvolněných po stávajícím
napojení ul. Trnkova na ul. Rooseveltovu jsou navržena dvě parkoviště pro celkem 26
parkovacích stání.
Zdroj: http://edeska.olomouc.eu/eDeskaDetail.jsp?detailId=6381
Diskuse
Pokud tedy vše dopadne dobře, začne se tento rok stavět druhá část. Souhlasilo by to?
— thomas · 9. leden 2014, 23:53 · odkaz
Nene, tento rok určitě ne :)
Nejdříve příští, ale ani to ještě není jisté.
— LuM · 11. leden 2014, 13:39 · odkaz
Já nevím co ale jako budou cely rok dělat. to budou vschny takovy prace delat 365 dní?? prostě uělám ŽP, přípravy atd a stavím ne a oni chcou stavět až téměř za rok a asi půl? měli to začít dělat hned po dokončení první etapy. Vysvětlete mi to. díky
— Trnec · 12. leden 2014, 11:01 · odkaz
Až za rok já všude četl hnedpo dokončení 1.etapy
— anonym · 12. leden 2014, 16:03 · odkaz
A kam tedy ta trať vlastně povede? Je někde k dispozici nějaký nákres či plánek? Kam bude pokračovat ze Zikovy ulice?
— Dušan · 12. leden 2014, 16:50 · odkaz
Trnec: Tak jednak město momentálně nemá finanční prostředky, protože jsou rozjeté akce typu Výstaviště Flora, či dokončení úprav okolo právě vystavěné I. etapy (Park v Kotlině, Balvanitý skluz u tržnice) a podobně.
Dále pak se taky bude muset v prvé řadě vyřešit deponování vozidel, protože těžko říct, zda i těch 16 vozů bude pro novu TT za stávajících intervalů dostačujících. Možná se bude muset pár vozů přikoupit a ty už zase nebude kam dát.
anonym: Vždy to bylo podmiňováno financemi. Těch město zas tolik nemá, takže se zatím investice o rok posouvá. Mimo to nejsou vyřízeny všechny náležitosti, včetně třeba majetkového vyrovnání dotčených pozemků a jedné budovy, která bude podléhat demolici.
Dušan: U nás zde:
http://www.mhd-olomouc.cz/Info/nova-tramvajova-trat-trznice-nove-sady
— LuM · 13. leden 2014, 10:45 · odkaz
Křižovatka na Velkomoravské Srážka dvou souprav tramvají VarioLF plus/o dne 2. 1. 2014