AKTUALITY
Rekonstrukce točny Nová Ulice
LuM (Admin),
4. červen 2012
Nutná rekonstrukce točny na Nové Ulici, která si vyžádala výluku je v plném proudu a tak jsou již staré koleje z prostoru vytěženy a pokládají se nové.
Celá novoulická větev prochází dalšími vysprávkami, je kontrolováno trolejové vedení, části tratě jsou opravovány, navařovány a broušeny...
Výluka se ovšem v první pracovní den neobešla bez problémů. V jedné tramvaji došlo k pádu a zranění osoby a tak musela být nehoda nejdříve vyšetřena. Tím docházelo ke zdržení všech tramvajových linek a následkem pak i zdržování spojů NAD.
Problémy způsobovala také nedostatečná kapacita náhradní autobusové dopravy, především v úseku Nová Ulice - Okresní soud. Ve špičce došlo k reálnému poklesu nabídky v daném úseku o více jak 50 %, mimo špičku dokonce o více jak 66 %.
Výsledkem byly přeplněné autobusy a cestující, kteří se nevešli, čekali na zastávce... V tvorbě výlukových jízdních řádů je někde chyba...
Fotogalerie
Diskuse
Právě na nedostatky ve výlukových jízdních řádech jsem směřoval svou otázkou na facebooku. Prostě nechápu, proč je to takto dělané. Je-li výluka nutná, pak by se DPMO měl zaměřit na to, aby zajistil náhradní přepravu v odpovídajícím rozsahu. To prakticky znamená v pracovní dny nasazení kloubových autobusů. Standartní 12m autobus nemůže uspokojivě pokrýt kapacitu tramvajové soupravy/tříčlánkové tramvaje.
Pokud jde o chybějící linku č. 6, bylo by možno ji nahradit okružní linkou, která by jezdila z Fibichovy přes centrum a nám. Hrdinů kolem tržnice zpět na Fibichovu. Tedy podobně jako linka X1/4, jen bez obsluhy Pavloviček. Tramvají na to máme dost. Neumím si představit, jak je jedna souprava schopná ve špičce nahradit soupravy dvě. Doufám, že při příští podobné výluce bude doprava organizována lépe. Stížené podmínky cestování lze vhodnými opatřeními minimalizovat. Výluka nesmí být důvodem k degradaci úrovně přepravy nad nutný rámec.
— Alda · 4. červen 2012, 18:42 · odkaz
Alda: V centru snad ani tak problém není, jako právě v úseku NU-NNH. Problémy jsem čekal, ale ne až takové. V době špičky je problém na X nasadit kloubáky, protože nejsou. Respektive jejich počet je omezen pouze na zálohu a něco je ve správce…
Bohužel rozpočet DPMO je napjatý (a bude ještě víc), takže je snaha šetřit, kde se dá. Nicméně interval 4 (resp. 6) minut s vozy poloviční kapacity je masakr.. Uznávám.
Troufám si říct, že by vhodný interval měl být (s krátkými vozy) 3 (resp. 4), ale to samozřejmě znamená několik dalších autobusů navíc. V případě kloubáků lze nedostatek řešit možná půjčením od Veolie, ale ta taky nemá autobusů nezbyt.
— Admin · 4. červen 2012, 19:18 · odkaz
Ještě můžu doplnit také problém s neřešením nasazení nízkopodlažních autobusů.
— Admin · 4. červen 2012, 19:21 · odkaz
No, myslel jsem si, že s těmi kloubovými autobusy může být problém. Alternativou může být nasazení (při zachování současného intervalu) 2 autobusů na 1 spoj … jenže to už je v podstatě to samé jako zavést tříminutový interval. Možná by se ale kloubáky daly sebrat z autobusových linek, kde by se na část kurzů nasadily standartní autobusy. Tam by to sice bolelo, ovšem o něco méně.
Jistě, pro DPMO je taková výluka, kde je celá jedna tramvajová linka mimo provoz a další dvě linky jsou nahrazeny jednou, vítanou příležitostí k ušetření. To jim nevyčítám, pouze konstatuju.
— Alda · 4. červen 2012, 21:36 · odkaz
Zasedání Sdružení dopravních podniků ČR Dopravní podnik pořídí dva nové automaty na jízdenky