Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Prázdninové jízdní řády

CVR-ZPMASilné omezení tramvajového provozu o prázdninách se letos setkalo obzvlášť silně s nevolí cestujících. Nejenže jako každý rok jsou na linky nasazovány solo vozy a soupravy se tak ve městě neobjevují, navíc však do ulic až do 31.8. nevyjede ani linka č. 6. Tak silné omezení prázdninového provozu snad Olomouc nepamatuje.
Zejména na trati na Novou Ulici se jedná o silné utlumení provozu, kde namísto 20 vozů do centra za hodinu (linky 4 a 6 v soupravách) nyní jezdí jen 5 vozů (linka č.4 v solo vozech). Omezení provozu v relaci Nová Ulice- centrum- Hlavní nádraží se tak snížilo na pouhou čtvrtinu. Pro cestující to znamená silné nepohodlí, přeplněné tramvaje a často se stává, že se do tramvaje ani nevejdou. Město omezilo výdaje na městskou hromadnou dopravu, když se mu po letošním roce zkrátily příjmy a naopak narostly, často pochybné, či zbytečné výdaje typu odkupu akcií olomouckého aquaparku.
Zda-li se cestující dočkají změny a budou na lince č.4 alespoň ve špičky nasazeny soupravy, není jisté.

Další změny mohou cestující čekat od září.
Přesné datum změn sice není doposud známo, ale úpravy již jsou zaneseny do vydaných JŘ platných od 1.7.2010.
Linka č. 16 bude opět prodloužena k Centru Haná. Především díky nově vybudované zastávce Okružní, která vyrostla na stejnojmenné ulici mezi zastávkami Hraniční a Tabulový vrch, aby obsloužila nedávno vybudovanou bytovou výstabu. Trasa linky č. 16 bude stejná, jako byla do loňského zkrácení. Zastávka Okružní bude obsluhována v obou směrech.
Linka č. 21 bude provozována po stejné trase jako doposud. Nicméně stejně, jako linka č. 16 bude mít nově mezi zastávkami Tabulový Vrch a Hraniční zastávku Okružní.
Linka č. 35 od stejného data bude ve směru na Aqupark obsluhovat stejné zastávky, avšak zastávky Terno a Centrum Haná v opačném sledu. Ve směru na tržnici již linka na zastávky Terno a Centrum Haná nebude zajíždět a pojede přímo do zastávky Slavonín,křižovatka, jelikož linka bude prakticky fungovat jako polookružní s konečnou zastávkou Tržnice,plocha.



 
_

Nové tramvaje v provozu

V minulém týdnu vyjely do provozu s cestujícími nové tramvaje Vario LF ev.č. 234 a 235. Nové Varia jsou spřažena do soupravy. Jedná se o první olomoucké tramvaje vybavené kamerovým systémem.



 
_

Přednádraží bylo slavnostně dokončeno

Včera, ve čtvrtek 17.6., bylo slavnostně otevřeno dokončené přednádraží.
Zástupci města, kraje a projektantské firmy (Stavoprojekt Olomouc) se sešli v 11 hodin na náměstí před nádražím ČD, přičemž olomoucký hejtman Martin Tesařík a primátor Martin Novotný slavnostně pokřtili zrekonstruované přednádraží.
Při té příležitosti vyjela i historická tramvajová souprava ev.č. 223+99.

Fotogalerie ZDE



 
_

Dopravní podnik a město budou investovat do lepší městské dopravy

Pětadvacet milionů korun na zlepšení systému řízení provozu a téměř půl miliardy na obnovu vozového parku. To jsou společné plány DPMO,a.s. a města Olomouce na investice v příštích letech.
Za pětadvacet milionů korun, chce dopravní podnik vylepšit dispečerské stanoviště o software a hardware, který bude schopen zobrazit vozidla na mapě města v reálném čase, dále pak vyměnit palubní počítače za nové, které umožní do vozidel instalovat nové prvky, jako například v budoucnu nový odbavovací systém. Nové “palubáky” by pak měly zároveň být schopny lépe informovat jak cestující, tak dispečery o aktuálním provozu. Část financí chce podnik získat prostřednictvím evropských dotací.

Další investicí, kterou však připravuje samotný Magistrát města Olomouce je pořízení celkem 37 nových nízkopodlažních vozidel. Celkem by mělo jít o patnáct obousměrných a dvě jednosměrné tramvaje. Dle ceny (cca 320 milionů korun) lze usoudit, že půjde o vozy podobné koncepce, jako jsou tramvaje VarioLF.E. O dodavateli a tím také typu tramvaje rozhodne výběrové řízení.
Mimo tramvaje dojde samozřejmě také na autobusy. Čtrnáct solo a šest kloubových nízkopodlažních autobusů by mělo přijít na 130 milionů korun.

Celá tato investiční akce v hodnotě okolo 450 milionů korun je však vázána na zisk evropských dotací. Pakliže město se svou žádostí neuspěje, bude obnova vozového parku pokračovat daleko střídměji. Jestliže však uspěje, budou všechna vozidla dodána do konce roku 2012.



 
_

Autobus ev.č. 754 vozí mapy k územnímu plánu

Od 1.6.2010 putuje po městských částech Olomouce informační autobus k projednávání konceptu územního plánu. V původním cyklobusu Dopravního podniku města Olomouce (Karosa B732 ev.č. 754), který již letos nevyjel, jsou upevněny mapy územního plánu. K dotazům a připomínkám slouží v autobusu dvě pracovnice magistrátu.
K projednávání územního plánu bude autobus přistaven naposledy v pátek 18.6.2010 v ulici Dvorská ve Starých Hodolanech.

754754754





 
_





 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern