AKTUALITY
Město zbořilo ideu nového přednádraží
LuM (Admin),
25. únor 2010
Myšlenka vzniku přednádraží takového, jaké ho známe zatím jen z vizualizací a dosavadních plánů byla především ta, aby se v jeho prostoru vytvořil funkční přestupní terminál s výraznou preferencí pěších. Především myšlenku přestupního uzlu se zdárně podařilo olomouckým radním rozbořit jedním zasedáním.
Rozhodli o vybudování dalších tří zastávek v přednádražním prostoru. Což namísto kompaktnosti, kterou měla rekonstrukce přinést, způsobí spíše opět jeho roztříštění. Dvě zastávky mají ležet na Jeremenkově, třetí pak na ulici Kosmonautů.
Z vyjádření magistrátu se zdá, že vybudovaný terminál před nádražím bude výlučně pro vozidla DPMO. Těžko říct, co radní k tomuto kroku vedlo.
Další změnou v původním projektu je pak vybudování okružní křižovatky na spojnici Jeremenkovy a Blanické ulici. Tato má údajně vyřešit otáčení autobusů MHD. K čemu pak ale slouží točna, připomínající kapku, před budovou nádraží?
Na provoz MHD se údajně nenašlo v rozpočtu dostatečné množství peněz, avšak téměř pět milionů korun přijde vniveč na další stavební úpravy, které povedou ke zpomalení veřejné i individuální dopravy a ke zničení původní myšlenky utvořit kompaktní přestupní uzel v blízkosti olomouckého hlavního nádraží.
Nová trať: Jasno zatím není, ale realizace je o krok blíž
LuM (Admin),
24. únor 2010
Radní na svém úterním zasedání měli na svém programu, mimo jiné, také stavbu nové tramvajové trati přes areál plánované čtvrti Šantovka, dále Velkomoravskou, a Rooseveltovou, případně ještě Zikovou a Schweitzerovou ulicí (kde trať bude končit doposud není jasné). Veřejnost se tak dozvěděla několik upřesňujících informací o tomto projektu.
V současnosti se s počátkem výstavby tramvajové tratě a komunikací počítá již na konci tohoto roku. Na nové trati by se pak tramvaje poprvé mohly objevit do půli roku 2012.
Z majoritní části by projekt výstavby tratě a komunikací měl financovat samotný investor Šantovky. Zbývající část (asi 46% ceny) by mělo financovat město, které se pokusí částečně své náklady pokrýt evropskými dotacemi. Celkové náklady na výstavbu trati a okolních komunikací činí necelé třičtvrtě milardy korun.
Dvě tramvaje byly odvezeny na modernizaci
LuM (Admin),
19. únor 2010
Dvě tramvaje typu T3SUCS (ev.č. 150 a 149) byly během tohoto týdne postupně odvezeny na svou modernizaci na typ VarioLFR.E. Zatímco ev.č. 150 byla naložena již ve středu, ev.č. 149 se na řadu dostala až v pátek.
Obě tramvaje byly naloženy standardně na vagon u žst. Olomouc- město.
Ty následně poputují do dílen DPO v Martinově, kde se “zpracují”. “Nová” VariaLFR.E by pak měla z Krnova dorazit nejpozději v srpnu tohohoto roku.
Změna záměru zrušení nočních linek
Petr,
10. únor 2010
Oproti původnímu záměru zůstane od 14.2. v provozu noční autobusová doprava. V provozu bude nadále spoj linky 51 z odjezdem z Hlavního nádraží ve 3.40 hodin a spoj ve 3.16 hodin ze zastávky Hlavní nádraží linky 52. Nebudou provozovány zbývající spoje linek 51 a 52, spoje linky č. 53, spoj linky č. 11 s odjezdem z Hlavního nádraží v 0.55 hodin a návazný spoj linky 15 z Droždína na Hl. nádraží.
Na konci března bude problematika nočních spojů znovu projednána a může dojít k dalším změnám.
V noci ze 13.2. na 14.2. budou linky 51, 52 a 53 v provozu bez omezení.
Nové reklamní soupravy a porucha tria
Petr,
5. únor 2010