AKTUALITY
Omezení linek DPMO
LuM (Admin),
13. leden 2010
Od 14.2.2010 dochází k omezení provozu linek MHD z důvodu snížení příspěvku města na městskou dopravu. Nejradikálnějším krokem bylo úplné zrušení nočních spojů.
Celoroční omezení
Tramvajový provoz:
Linka č. 1 – omezení večerních spojů (linka bude ukončena cca o 1 hodinu dříve)
Autobusový provoz:
Linka č. 11 – omezení večerních spojů (po 21. hodině pouze hodinový interval )
Linka č. 13 – zrušena obsluha Týnečka, ve směru z Nového Světa linka ukončena na Hlavním nádraží, občasná obsluha zastávek AŽD a Sigma zachována
Linka č. 18 – zrušeny 3 spoje Tržnice – MŽ, nový závod – Tržnice, které byly doplněny do jízdního řádu s platností od 13.12.2009
Linka č. 31 (Cyklobus) – neprovozována
Linka č. 34 – neprovozována (doprava v lokalitě Povel posílena změnou trasy linky č. 35)
Linka č. 35 – změna trasy a přechod na hodinový interval. Linka pojede ze zastávky Tržnice přes Povel a Slavonín na Horní lán a zpět.
Linky č. 51, 52, 53 – noční linky neprovozovány včetně spoje linky č. 11 se stávajícím odjezdem v 0:55 hodin ze zastávky Hlavní nádraží do Samotišek a Droždína a návazného spoje linky č. 15 z Droždína na Hlavní nádraží.
Prázdninové omezení (červenec + srpen)
Tramvajový provoz:
Linka č. 6 – neprovozována
Autobusový provoz:
Linka č. 13 – úprava trasy – linka pojede mezi zastávkami Hlavní nádraží – Vejdovského přímo po třídě Kosmonautů bez obsluhy zastávek Tř. 17. listopadu a Envelopa
Linka č. 14 – v pracovní dny delší dopolední interval mimo přepravní špičku
Linka č. 21 – v pracovní dny delší dopolední interval mimo přepravní špičku
Linka č. 27 – v pracovní dny budou všechny spoje jedoucí z Globusu končit na zastávce Tržnice bez obsluhy lokalit Povel a Nové Sady
U některých změn se jedná o návrat k původním jízdním řádům ( linky č.1, 11 a 18).
Dodatky ke kapesním jízdním řádům (tzv. vlepky) budou v prodeji od 8.2. 2010.
Zdroj: DPMO.cz
~Aktualizováno~ Mikulášská tramvaj
Petr,
5. prosinec 2009
Test nových sedaček v Solarisu
LuM (Admin),
1. prosinec 2009
Do konce měsíce prosince, bude DPMO,a.s. ve svém autobuse Solaris Urbino 12, ev.č. 601 testovat dva nové typy sedaček. Tyto sedačky nejsou, oproti současně používaným, celopolstrované, a na jejich zadní straně je prostor pro reklamu.
Informace v dokumentu pdf naleznete přímo na stránkách dopravního podniku, zde. Současně dopravní podnik cestující žádá, aby se vyjádřili k pohodlnosti sedaček.
——-
Sedačky vypadají na první pohled vcelku vkusně, ale použití jejich zadní strany, jakožto reklamní plochy je přehnané. Již dnes se v interiéru vozů MHD vyskytuje reklama více, než je zdrávo (fabiony, madla, zástěny kabiny řidiče, atp.). Ačkoliv reklama vydělává dopravnímu podniku nemalé peníze, je nutné se zamyslet, jestli není použití techto reklamních sedáků spíše na škodu.
Váš názor na použití reklamních sedaček můžete sdělit ostatním v komentářích.
Náhradní linka do Přichystalovy ulice
Petr,
29. listopad 2009
Kvůli zajištění dopravní oblužnosti Domů s pečovatelskou službou bude od 30.listopadu v pracovní dny v provozu autobusové linka 777 dopravce Veolia Transport Morava. Spoje linky 895777 budou obluhovat zastávky Tržnice, plocha, U Učiliště, Přichystalova a zpět. V uvedené trase bude vedeno 18 páru spojů. Na lince platí tarif Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. Linka bude v provozu nejdéle do jara 2010, ikdyž licenci na linku 895777 má dopravce do 31.srpna 2010. Na linku bude s největší pravděpodobností nasazonán minibus Mercedes-Benz O814 Vario.
Během stavebních prací nebudou linkami 13 a 22 obluhovány zastávky Konzum a Přichystalova. Od 23.prosince 2009 do 3.ledna 2010 nebude linka 777 v provozu, ale na Přichystalovu ulici budou linky 13 a 22 zajíždět.
Jízdní řád linky č. 777: zde
Nová Varia v příštím roce
LuM (Admin),
20. listopad 2009
V červenci t.r. vypsal DPMO, a.s. výběrová řízení na dvě modernizace tramvají T3 na nízkopodlažní vozy (s opcí na další 2 kusy) a dvě nové nízkopodlažní tramvaje, odpovídající technickým požadavkům DPMO, taktéž s opcí na dva kusy. (viz článek zde)
Z důvodu nedostatku finančních prostředků DPMO zrušil VŘ na nákup nových vozů a tak se v příštím roce dočkáme pouze dvou “modernizovaných” vozů T3.
Výběrové řízení vyhrála společnost Pragoimex. Celková částka za dvě tramvaje VarioLFR.E, jejichž pořízení se na základě zadávací dokumentace dá očekávat, činí 30,7 milionů korun.