Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Šestnáctka se vrátila do Olomouce

16Téměř po deseti letech se do Olomouce vrátila jediná původně olomoucká, historická tramvaj.
Více zde- Historická tramvaj na náměstí



 
_

Páté Vario dorazilo do Olomouce

232VarioLFR.E ev.č.232 dosedlo dnes po poledni na první kolej “Rubiku”.
Stejně jako jeho předchozí kolegy, jej dovezl z Krnova trajler. Na odstavném kolejišti z něj bylo vyzdviženo a poté spuštěno dolů, na olomoucké koleje.
Vario ev.č. 232 je shodného provedení jako Varia předchozí, pouze s mírnými úpravami.

Na fotografii- Vario ev.č. 232 v první okamžiky svého působení v Olomouci.



 
_

Další nabouraná tramvaj

Minulý týden ve čtvrtek se stala dopravní nehoda dvou souprav tramvají na Hraniční ulici, při které byly poškozeny tramvaje ev.č. 148, 157. Dnes se opět stala dopravní nehoda. Tentokrát šlo o střet osobního auta s tramvají T3SUCS ev.č. 146 na ulici Kosmonautů. Auto odbočovalo vlevo z ulice Kosmonautů na Hálkovu. V tomto směru však odbočování není dovoleno.
Tramvaj má poškozené přední čelo.

V dopravním podniku již nastává situace, kdy ve vozovně není dostatek provozuschopných tramvají.
T3 ev.č 138 prochází velkou prohlídkou
T3 ev.č. 130 a 140 prochází “modernizací” na tramvaje VarioLFR.E
T3SUCS ev.č. 157 je momentálně po DN odstavena a čeká na opravu
T3R.P ev.č. 148 a 153 jsou po DN opravovány
Astra ev.č. 201 prochází střední prohlídkou
T3SUCS ev.č. 146 po dnešní DN

K tomu lze přičíst několik tramvají, kde se vyskytly menší závady a počet tramvají schopných provozu hraničí s počtem tramvají vypravovaných.

Fotografie- viz olomoucky.denik.cz



 
_

Rekonstrukce tramvajové trati přes centrum

DeniskaVčera vyšel článek o novém úseku tramvajové trati, který by měl spojit trať v ulici 8. května s manipulační trati v Sokolské ulici. Dnes zmíníme rekonstrukci ulic 8.května a 1.máje.
Dříve se mluvilo a zahájení rekonstrukce až v roce 2010. Na úterním zasedání Rady města Olomouce však bylo rozhodnuto, že by rekonstrukce měla být zahájena již během příštího roku.
V příštím roce se tak kromě dokončení rekonstrukce přednádražního prostoru dočkáme opravy další části trati přes centrum. Pokud město získá dotace z fondů Evropské unie, proběhne rekonstrukce jak ulice 8. května, tak 1. máje. Pokud neuspěje, opraví město na své náklady pouze úsek od Náměstí hrdinů po Denisovu ulici.
Silnice v obou ulicích by měly být vydlážděny malými žulovými kostkami. Tedy stejně, jako je tomu v současnosti mezi kolejemi v esíčku u Koruny. Povrch chodníků bude ze žulových desek. Odstavné plochy a parkoviště budou dlážděny velkými kostkami, které jsou v současnosti po celé šířce obou ulic.

Náklady na rekonstrukci ulic se budou pohybovat okolo dvou set milionů Korun. Evropská unie může přispět až padesáti procenty.



 
_

Nová tramvajová trať vyroste do tří let

Nová tramvajová trať ulicí Zámečnickou, která spojí tramvajové tratě v ulicích 8. května a Sokolská vyroste do konce roku 2011.
Úsek dlouhý téměř 80 metrů bude mít jediný význam. Při výstavbě nových dvou mostů na Masarykově ulici, kdy demolice starých by měla být započata již na počátku roku 2012, nebude možné se dostat z náměstí Hrdinů přes centrum k nádraží. Toto spojení umožní provoz tramvají alespoň v úseku Náměstí Hrdinů – Prior – Sokolská bez nutnosti manipulace tramvají před vozovnou.

Ještě předtím, než oba mosty podlehnou demolici, nechá město rekonstruovat právě ulici 8.května. Pokud uspěje a obdrží dotace, nechá zároveň zrekonstruovat také ulici 1. máje.

Pakliže by vše proběhlo bez závažnějších problémů, měly by tramvaje jezdit přes centrum opět až v roce 2013.

Viz na mapě



 
_





 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern